Úvod Príspevky Ryzova kura

Prihlásiť / Odhlásiť



Kto je prítomný

Máme online 35 hostí 
PDF Tlačiť E-mail

Ryžová kúra na očistu tela, podporu imunity, úpravu váhy

Prvý deň prepláchneme a namočíme aspoň 3dcl – 5dcl šálku ryže. Množstvo namočenej ryže závisí od veľkosti porcií na jeden celý deň.
Potom každý deň pridáme šálku ryže a tú namočenú prepláchneme. Takto pridávame šálky ryže 10 dní.

Na piaty deň prvú šálku ryže po opláchnutí uvaríme s troškou soli. Jeme 3xdenne posypané Gomasiom. Gomasio zabezpečí pri očiste dostatok minerálov, hlavne zinok.
Na ďalší deň uvaríme ďalšiu porciu, ktorá bola namočená a preplachovaná 5 dní a tak postupujeme 10 dní.

Ja som striedala celozrnnú natural ryžu dlhozrnnú s guľatou. Bolo to prospešné pre moje chuťové bunky na obmenu chute. Aj som namáčala jeden deň dlhozrnnú a na druhý deň guľatú ryžu.
U nás je najrozšírenejšia biela ryža. Na túto kúru však odporúčam celozrnnú. Proces, ktorý z naturálnej ryže robí bielu totiž ničí 67 percent vitamínu B3, 80 percent B1 a 90 percent vitamínu B6. Spracovaním tiež stráca polovicu horčíka a fosforu, 60 percent železa. Ak chcete vášmu telu dodať látky v pôvodných množstvách, vyberte si celozrnnú ryžu. No ak by to bolo pre Vás veľmi nezvyklé, aj s bielou ryžou je lepšie urobiť očistu než so žiadnou.

Ryžu nevarte ani neohrievajte v mikrovlnnej rúre. Zničia sa vitamíny a minerály, ktoré organizmus počas očistnej kúry potrebuje. Na začiatku kúry môžete cítiť malátnosť alebo únavu. Ideálné sú prechádzky na čerstvom vzduchu, šport, striedavá sprcha. Je možné, že sa vám na jazyku vytvorí biely povlak, nemusíte sa báť, je to bežné. Keďže sa je tri krát za deň dosýta, vyhnete sa nepríjemnému pocitu hladu.

Niekde sa píše, že na štvrtý deň sa k ryži môže pridať dusená zelenina vždy len jedného druhu v malom množstve. Od siedmeho dňa sa môže pridať uvarená strukovina. Na desiaty deň aj surová zelenina. Ja som vydržala až na jeden deň len na ryži a v krízový deň som si k nej podusila mrkvu.

Mliečne výrobky a mäso nejedzte hneď po skončení kúry, zaraďte ich až o pár dní a veľmi pomaly, v malých množstvách. Ovocie tiež prvé dni jedzte ako samostatné jedlo. Ak ho kombinujete s niečim iným, v žalúdku spôsobuje kvasenie a narúša trávenie.

Gomasio – dochucovadlo pripravené z opraženého sezamu, či iných semien ( slnečnica, ľan, tekvica, mak ... ) zmiešané s opraženou morskou soľou. Používa sa ako prísada na ryžu či iné obilniny. Gomasio neutralizuje prekyslenie krvi a tým mierni únavu i rôzne zdravotné problémy, vyživuje a posilňuje nervový systém a zvyšuje imunitu. Je zdrojom cenných minerálnych látok. Obsahuje veľké množstvo vápnika, železa a vitamínov skupiny B. Dodáva slanú chuť s menším množstvom koncentrovanej soli, ktorá je tu naviac vhodne naviazaná na sezamový olej.

Príprava: Prepláchnuté semienka ľahko opražíme na suchej predhriatej panvici, opatrne miešame drevenou vareškou (dostatočne sú opražené, keď začínajú praskať). Potom opražíme morskú soľ pár minút na panvici a stále miešame. Opraženú soľ a semiačka potom zomelieme, alebo rozmixujeme. Ideálne je to rozdrviť ručne v mažiari, no trvá to o niečo dlhšie. Sezam rozdrvíme tak, aby 80% bolo rozomletých, 20% celých. Pomer sezamu a morskej soli je v zime 14 lyžíc sezamu a 1 lyžica soli. V lete sa pomer sezamu k soli zvýši na 22:1. Tento pomer je dobrý aj pre deti.

Ideálne je vydržať 10 dní len na ryži s Gomasiom. Najlepšie je vybrať si obdobie, kedy je ubúdajúci mesiac. Ľahšie sa telo zbavuje toxínov.
Kúra pôsobí očistne nielen na fyzické telo, ale aj na psychiku.

Janka Strihová

 

Z našej fotogalérie


cviceniejogy a opekacka-23
cviceniejogy a opekacka-32
pletenie kosikov-7
Malovanie-13